November, 2025
Åhléns Group strävar efter att vår webbplats ska vara tillgänglig för så många som möjligt – oavsett funktionsförmåga.
Vi arbetar kontinuerligt med att övervaka, identifiera och åtgärda tillgänglighetshinder för att alla användare ska kunna ta del av innehållet och använda våra digitala tjänster på ett enkelt och självständigt sätt.
Arbetet med tillgänglighet är en integrerad del av vår löpande utveckling och uppdateras i takt med att webbplatsen förändras.
Hur du rapporterar ett problem
Vi välkomnar återkoppling för att kunna förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upplever några tillgänglighetshinder är vi tacksamma om du meddelar oss.
För att vi lättare ska kunna förstå och åtgärda problemet, inkludera gärna:
- en beskrivning av uppgiften du försökte utföra och vilket hinder du stötte på,
- vilken webbläsare och typ av enhet du använde,
- samt en länk eller skärmbild på den sida där problemet uppstod.
Kontakt:
- Gå till: https://support.ahlens.se/hc/sv/requests/new
- Telefon: +4610-455 00 80
- Öppetider: 9–18 helgfri måndag-fredag samt söndag kl. 12-17.
Ge oss gärna feedback
Vi välkomnar synpunkter och förslag på hur vi kan förbättra tillgängligheten på webbplatsen.
Kontakta oss via ovanstående kontaktuppgifter om du upptäcker problem eller har förslag på förbättringar.
Hur vi har testat webbplatsen
Webbplatses tillgänglighet har testats genom självskattning med hjälp av automatiska testverktyg och manuella granskningar.